keyboard_arrow_left
Wszystkie to podcast

TOP 10 ze 100 praktycznych zastosowań AI, które powinieneś wdrożyć w swojej firmie

Podsumowanie

info

Firmowy asystent AI zasilany Twoimi własnymi danymi może zrewolucjonizować pracę w organizacji. Od błyskawicznego wyszukiwania dokumentów, przez automatyzację obsługi klienta, wsparcie HR, analizę umów, aż po prognozowanie sprzedaży - praktycznych zastosowań jest co najmniej kilkadziesiąt. Microsoft Azure pozwala zbudować takie rozwiązanie z pełnym bezpieczeństwem danych, bez ograniczeń ilościowych i z możliwością wyboru dowolnych modeli AI. Zobacz, jak wygląda w praktyce czatbot analizujący faktury i dowiedz się, jak wdrożyć podobne rozwiązanie w swojej firmie.

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do zbudowania firmowego asystenta?

Cześć, tu automatyk inżynier Marcin Karwowski z eraIT. Na tym kanale pokazuję, w jaki sposób narzędzia Microsoft 365 mogą wspierać pracę twoją i twojej firmy. Dzisiaj powiem o temacie dość popularnym, o temacie, który w wielu filmach i w wielu mediach pojawia się każdego dnia, czyli o sztucznej inteligencji. W dzisiejszym filmie pokażę ci, w jaki sposób można wykorzystać sztuczną inteligencję do tego, aby zbudować asystenta, aby zbudować właśnie taki czat, który będzie korzystał z twoich firmowych danych. Pokażę ci, do czego to może służyć i jak to może działać. Zapraszam do części merytorycznej.

Ten kanał napędzany jest przez firmę eraIT, której jestem prezesem, jestem współwłaścicielem, w której możesz otrzymać wdrożenie różnego rodzaju aplikacji zbudowanych w oparciu o sztuczną inteligencję - o tym będę mówił dzisiaj, ale również wdrożenie aplikacji bardziej tradycyjnych, bardziej takich, można powiedzieć, przyziemnych, które wspomogą twój biznes w przeróżnych czynnościach. Szczegóły masz na stronie internetowej, do której cię już teraz serdecznie zapraszam.

Plan prezentacji

Dzisiejszy film będzie się składał z dwóch zasadniczych części:

  • Po pierwsze, pokażę ci tablicę w Miro, którą już teraz widzisz, i omówię praktyczne przykłady zastosowania czatów zasilanych wiedzą z twojej firmy - do tego, jak one mogą wspierać twój biznes, jak one mogą pomagać twoim pracownikom w działaniu.
  • Po drugie, pokażę ci w drugiej części filmu, jak ten czat w ogóle może działać, jak to działa w praktyce, jak to wygląda w praktyce - mamy takiego demo-chata przygotowanego.

Dlaczego warto korzystać z rozwiązań klasy Enterprise?

Na początek powiem ci, dlaczego w ogóle warto korzystać z takich rozwiązań klasy Enterprise, które są przygotowane i które są dostępne w chmurze Azure. To, że te rozwiązania nazywam klasy Enterprise, wcale nie oznacza, że ich koszty są kosztami Enterprise. Jeżeli jesteś zainteresowany/zainteresowana poznaniem konkretnych kosztów właśnie takich rozwiązań, daj znać w komentarzu, a spotkamy się i na takim spotkaniu pokażę ci, w jaki sposób można wyliczyć te koszty, w jaki sposób można je estymować. Ja nie znam takich ultra precyzyjnych informacji o kosztach, nie udzielę ich, natomiast tego rodzaju estymacje będzie można przeprowadzić.

Dlaczego warto w ogóle zastanawiać się i rozważać wykorzystanie takiej wersji sztucznej inteligencji, a nie tej dostępnej powszechnie na stronach, czy to OpenAI, czy Claude, czy innych firm, które dostarczają tego typu rozwiązania?

Przede wszystkim mamy tutaj:

  1. Gwarancję bezpieczeństwa - gwarancję bezpieczeństwa Microsoftu. Przy odpowiedniej konfiguracji tego typu rozwiązań te dane zostają prywatne, te dane zostają w obrębie naszej instalacji, w obrębie naszych cloudowych/chmurowych rozwiązań i z całą pewnością nie będą powszechnie wykorzystywane do nauki kolejnych modeli.
  2. Prywatność - to się właśnie wiąże również z prywatnością, czyli te dane są nasze, one pozostają w naszych zasobach.
  3. Możliwości skalowania - z drugiej strony mamy tutaj duże możliwości skalowania tego rozwiązania. Czyli jeżeli zasobów zaczyna nam brakować, jeżeli coś działa wolno, możemy dodać dodatkowe maszyny, dodatkowe serwery, i wtedy to rozwiązanie znacznie przyspieszy, i wtedy możemy wykorzystywać je dużo szerzej w naszym biznesie.
  4. Wymienność modeli - możemy wymieniać modele. Słuchajcie, to jest bardzo ciekawe, możemy w ramach narzędzi Microsoftowych połączyć się czy to z OpenAI, czy z Meta, czy z modelami Microsoftu, czy z modelami Google, czy z modelami od Anthropic, czyli z ostatnio chwalonym przez wszystkich Claude. Mamy tutaj wymienność modeli, jest również DeepSeek, czyli chiński model językowy, który też w ostatnich dniach/tygodniach robi furorę.
  5. Nieograniczona ilość danych - możemy dołożyć do tego rozwiązania, możemy dołożyć do czata własną wiedzę i tutaj, słuchajcie, nie mamy jakiś specjalnych ograniczeń. Czyli nie ma takich sytuacji, jak są czy to w Claude w tej wersji dostępnej dla użytku personalnego, że możesz dodać na przykład 50 plików albo 50 MB, albo tego typu ograniczenia. Tu możemy tych danych dodać w zasadzie nieskończenie wiele. Oczywiście, dodawanie tych danych i przetwarzanie tych danych kosztuje, ale nie mamy z drugiej strony ograniczeń jakiś ilościowych, jakiś dużych ograniczeń ilościowych, żeby te dane umieszczać.

Więc jeżeli masz pytania do tej części, daj znać w komentarzu, co chciałbyś wiedzieć, co chciałabyś wiedzieć, jeśli chodzi o przygotowanie w ogóle tego typu rozwiązań w chmurze Azure. Spróbuję odpowiedzieć na twoje pytania.

10 praktycznych zastosowań czata AI w biznesie

A teraz przechodzimy do przygotowanego pająka. Tutaj, słuchajcie, mamy 10 takich przykładów, które mi przyszły do głowy, które mogą być ciekawe, które mogą pokazać ci możliwości w ogóle zastosowania praktycznego w biznesie tych rozwiązań w oparciu o sztuczną inteligencję. No i teraz:

  1. Wiedza o firmie - po pierwsze, możemy zbudować czata, który ma wiedzę o twojej firmie, wiedzę z systemów zarządzania, tak jak widzisz, zarządzania procedurami, możliwością wyszukiwania kolejnych etapów w danej procedurze. Słowem, ktoś może wpisać, na jakim jest etapie w realizacji jakiegoś zadania, a czat odpowie mu, jakie są kolejne kroki, czego powinien przypilnować, jak to zrobić. To mogą być przeróżne dokumenty dotyczące wiedzy twojej firmy, możesz wrzucać dowolne dokumenty i w ten sposób dawać możliwość użytkownikom interakcji bezpośredniej i odpytywania właśnie czata o różne rzeczy.
  2. Obsługa klienta - po drugie, zastosowanie w obsłudze klienta. Tutaj jesteśmy w trakcie kilku wdrożeń właśnie zastosowania czata w obsłudze klienta. I to zastosowanie polega na tym, że odczytujemy czatem, odczytujemy sztuczną inteligencją mail od klientów, kategoryzujemy je, a następnie będziemy automatycznie wykonywać czynności, o które klient prosi w danym mailingu, a następnie odpowiadać klientowi właśnie na tego maila w sposób automatyczny. Tu mówię o trochę innym zastosowaniu, takim już można powiedzieć bardziej asystencie, który realizuje różne czynności. Ale w obsłudze klienta można przygotować takie rozwiązanie, które będzie wspomagać twoich pracowników w odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Czyli zasilamy czata wiedzą, jeśli chodzi o maile, jeśli chodzi o pytania użytkowników, a także odpowiedzi, których udzielili twoi pracownicy, i w ten sposób możemy bardzo szybko przygotować świetne rozwiązanie wspomagające pracę - nie zastępujące człowieka, ale sugerujące odpowiedź, którą człowiek przeczyta, sprawdzi i w takiej ładnej formie (ładnej mam na myśli przygotowanie tekstu, przygotowanie samego sposobu odpowiadania, żeby on był spójny, żeby on był powtarzalny) - to w taki sposób właśnie czat może przygotować taką odpowiedź, a człowiek ją po prostu wysyłać.
  3. HR - w trzecim punkcie mamy zastosowania w HR, czyli popularnym HR-ze. Ja tutaj wrzuciłem informacje o przeszukiwaniu ocen pracowniczych z identyfikacją mocnych stron. To jest jeden z przykładów, tych przykładów w HR-ze można by mnożyć. Czyli jak się realizuje różnego rodzaju procedury, wnioski, to wszystko można na czacie przygotować również w takiej formie interaktywnej. Czyli jeżeli pracownik pyta o złożenie jakiegoś wniosku, to chatbot może zadać mu kolejne pytania, które posłużą do tego, żeby ten wniosek właśnie za pomocą czata złożyć i przekazać do odpowiedniej osoby, która się tym wnioskiem, już wypełnionym, zajmie. Świetne rozwiązanie wspomagające, wspomagające twój biznes, pokazujące ludziom, że to sztuczna inteligencja rzeczywiście może pomagać, może pomagać w codziennym funkcjonowaniu.
  4. Prawo i zgodność z procedurami - w czwartym punkcie mamy tutaj zastosowanie w prawie i takiej zgodności z procedurami wewnętrznymi. Wyszukiwarka klauzul w umowach z identyfikacją potencjalnych ryzyk. Można wrzucać prawnikowi, okej? I prawnicy z całą pewnością są nam potrzebni, a przynajmniej jeszcze przez dłuższy czas będą potrzebni, natomiast można wrzucić taką umowę do przygotowanego pod okiem prawnika, twojego prawnika firmowego, właśnie czata, który wstępnie powie: "Hej, takie i takie i takie zapisy w umowie są absolutnie nieakceptowalne i nie możemy się na nie zgodzić". I prawnik będzie miał już troszeczkę mniej pracy, troszeczkę mniej rzeczy do zrobienia, będzie mógł tych umów czytać, analizować być może trochę więcej.
  5. Produkcja i łańcuchy dostaw - w piątym punkcie mamy zastosowanie właśnie tych rozwiązań w produkcji i w łańcuchach dostaw. Ja tutaj wpisałem wyszukiwarkę norm, standardów, procesów produkcyjnych. Tych zastosowań może być tu nieskończenie wiele, od wyszukiwania norm po analizę danych, różnych danych dotyczących produkcji, dotyczących łańcucha dostaw. Możemy tu pobudzić naszą wyobraźnię i po prostu zrobić świetne narzędzie, które interaktywnie będzie z nami współpracowało.
  6. Cyberbezpieczeństwo i IT - w punkcie szóstym jest tutaj zastosowanie właśnie tego typu mechanizmów w cyberbezpieczeństwie, w IT. Możemy analizować kod aplikacji, gdzie czat wskaże nam błędy. Nie musimy tego kodu wyrzucać gdzieś na zewnątrz, nie musimy udostępniać go w tych czatach, w tych narzędziach, które nie do końca zapewniają prywatność. Możemy zbudować właśnie sobie takiego naszego wewnętrznego czata, ukierunkowanego na działanie właśnie w IT, działanie właśnie z kodem źródłowym, i w ten sposób sprawdzać jego bezpieczeństwo, sprawdzać jego przygotowanie, sprawdzać przygotowanie tego kodu.
  7. Marketing i sprzedaż - oczywiście zastosowanie w marketingu i sprzedaży. Możemy przeszukiwać historię sprzedaży, możemy wrzucić dane sprzedażowe do takiego czata i rozmawiać z nim o trendach, i rozmawiać z nim o prognozach, i zastanawiać się wspólnie z czatem, jak te dane historyczne mają się do stanu obecnego i jak będzie wyglądała, czy też może wyglądać nasza sprzedaż w przyszłości. Świetne, świetne rozwiązania.
  8. Edukacja i badania - zastosowanie w edukacji i badaniach, tak to nazwałem, ale tu możemy szukać różnego rodzaju materiałów, instrukcji. To się odrobinę wiąże z tym pierwszym punktem, o którym wspomniałem, czyli takiego asystenta organizacji, który zna tą organizację doskonale, który zna wszystkie procedury, ma całą wiedzę. Tu również można to wykorzystać, wrzucać materiały z różnych szkoleń, wrzucać materiały z szkoleń wewnętrznych i w ten sposób właśnie wspomagać edukację twoich pracowników w oparciu o materiały, które chcesz, żeby oni znali, które chcesz, żeby oni czytali i które rozumieli.
  9. Wspomaganie pracowników - zastosowań tych, zastosowań znowu jest bardzo, bardzo wiele, ale możemy wspomagać twoich pracowników w wyszukiwaniu produktów, które mają podobne cechy. Czyli dzwoni ktoś na obsługę klienta, klient pyta o jakiś produkt, widzi, że go nie ma, a obsługa klienta może bardzo szybko powiedzieć, jakie są produkty podobne, jakie ten produkt ma cechy i inne produkty mają cechy również podobne. Dzięki temu może doradzić twojemu klientowi, aby to właśnie u ciebie złożył zamówienie. Też ciekawe, fajne rozwiązanie wspomagające i profesjonalizujące obsługę.

Pełna lista 100 zastosowań

Chcielibyście tutaj, no widzicie, widzicie, że jest setne rozwiązanie, a nie ma 10. Jeżeli chcecie dostać pełną listę 100 takich przygotowanych przez nasz zespół zastosowań czata, praktycznych zastosowań czata w oparciu o dane, które w tej organizacji mogą być, wejdźcie na stronę erait.pl/100. Podajcie swój adres email, a ja wyślę wam listę 100 praktycznych zastosowań czata, pokategoryzowane rozwiązania, świetna lektura, która być może zainspiruje cię do właśnie skorzystania z tego typu narzędzi.

Okej, dziękuję za tą część materiału. Tutaj zobaczcie, piękny, piękny pająk wyszedł nam kolejny raz. Mamy 100, przepraszam, mamy 10 praktycznych zastosowań. No, 9, a pozostałe 91 może być na twoim mailu. A teraz idziemy zobaczyć, jak to wygląda w praktyce, jak to działa w praktyce, jak taki czat pokazuje dane. Zapraszam do kolejnej części.

Praktyczna demonstracja czata

Jesteśmy już w czacie. Słuchajcie, jeżeli ten materiał do tej pory uważacie, że jest wartościowy, że jest ciekawy, dajcie znać w komentarzu, dajcie znać w postaci łapki w górę, być może suba, być może dzwonka, żebyście wiedzieli, jakie kolejne materiały będę publikował na tym właśnie kanale. To pomoże bardzo w rozwoju tego kanału, pomoże mi. Ja strasznie lubię te komentarze, bardzo lubię łapki w górę i subskrypcje, więc nie krępujcie się - dla was to jest drobiazg, a dla mnie duża radość. Dziękuję.

Zapraszam do obejrzenia czata. To rozwiązanie jest ciekawe o tyle, że po pierwsze może działać właśnie przez przeglądarkę internetową, tak jak to widzisz teraz. Ja tutaj prezentuję, ale również bez żadnego problemu, bez żadnych dodatkowych kosztów można to wdrożyć w Teams, czyli ten czat może być widoczny w Teams, może działać w Teams, może funkcjonować w Teams, czyli w twojej organizacji. Oczywiście, dostęp do tej strony, którą tutaj widzisz, jest również po zalogowaniu się, tylko po zalogowaniu się. Tu nie ma otwartego dostępu do tego narzędzia, ale osadzenie go w Teams daje już pełną integrację właśnie z twoją, z twoją organizacją.

I czat działa jak to czat, znacie wszyscy pewnie już niejednego czata w oparciu o sztuczną inteligencję, więc ja zapytam swojego czata: "Kim jesteś?" I tutaj, słuchajcie, możemy moderować te odpowiedzi, możemy taki dać master prompt, który już ukierunkuje naszego czata, jak ma udzielać tych odpowiedzi. Możemy tutaj wrzucać dodatkowe parametry, które chcemy, aby były uwzględnione, słowem - możemy bardzo mocno inżynierować w to całe rozwiązanie, żeby ono było dostosowane do waszych potrzeb, do waszych wymogów i do waszej struktury organizacyjnej i waszego konkretnego zastosowania. Widzicie, jaką, jaką odpowiedź udzielił.

Ja zapytam teraz tego czata, czy ma dane o fakturach. Pytam, czy ma dane o fakturach, bo słuchajcie, ja mam tutaj zbudowanego czata właśnie do tego, aby udzielał informacji o fakturach. Wrzuciłem tutaj kilkanaście, kilkadziesiąt faktur w postaci pliku PDF. No i widzisz, ma, ma dostęp do faktur i może właśnie na te pytania odpowiedzi udzielać.

I zadaję kolejne pytanie: "Czy ma fakturę od...?" I zaraz zobaczymy, jak to wygląda. Zobaczcie, ma fakturę od Grzegorza Szymańskiego i ona ma takie parametry. Tu, co ciekawe, pojawia się też taka referencja, czyli źródło tak naprawdę odpowiedzi, na bazie jakiego pliku, na bazie jakiej wiedzy czat udzielił odpowiedzi na to pytanie. No i to jest, słuchajcie, świetna rzecz, absolutnie świetna rzecz. Można, zwłaszcza na początku, żeby trochę nabrać takiego zaufania do narzędzia, sprawdzić, czy te odpowiedzi są prawidłowe, monitorować te odpowiedzi i dzięki temu mieć naprawdę świetnego asystenta do wspomagania twojej pracy i wspomagania pracy twoich zespołów.

Zakończenie

Ja nie będę tutaj już dalej pokazywał tych możliwości, no bo to pytania można zadawać przeróżne, znacie wszyscy, znacie wszyscy już zastosowanie i sposób rozmowy, sposób interakcji ze sztuczną inteligencją, więc to nie o to chodzi, żeby teraz pokazywać kolejne pytania. Chodziło mi przede wszystkim o to w tym filmie, aby pokazać ci, że można tu umieścić twoje dane firmowe i właśnie w taki dość przyjazny sposób z nich korzystać. To jest tylko próbka możliwości.

Jeżeli chciałbyś, chciałabyś zobaczyć kolejne filmy właśnie o sztucznej inteligencji w zastosowaniu biznesowym, w zastosowaniu w oparciu o twoje dane, daj znać w komentarzu, jaki materiał cię interesuje, jakie dane tutaj umieścić i co pokazać, jak to funkcjonuje w praktyce.

A tymczasem dziękuję ci serdecznie za poświęcony czas na obejrzenie tego materiału. Dziękuję ci za subskrypcje i lajki, bo jestem przekonany, że właśnie to już zrobiłeś. No i zapraszam cię do kontaktu ze mną, jeżeli masz pytania. Do zobaczenia w kolejnych filmach. Automatyk inżynier Marcin Karwowski. Cześć!

O autorze

Marcin Karwowski

Automation Expert
With over 20 years of expertise....
Nie marnuj czasu na powtarzalne czynności.
Zautomatyzujmy Twój biznes wspólnie!
Porozmawiajmy o konkretnych procesach, które możemy dla Ciebie usprawnić.