Odkryj swoje biznesowe bóle czterech kategorii jako źródło pomysłów na automatyzację. Zidentyfikuj procesy o długim czasie wykonania, jak przygotowanie dokumentów, które można przyspieszyć generatorami umów i faktur. Przeanalizuj zadania generujące duże koszty, takie jak ręczne przepisywanie danych między systemami. Zwróć uwagę na obszary o niskiej jakości.
Dzień dobry, tu automatyk inżynier Marcin Karwowski z eraIT. W tej audycji pokazuję, w jaki sposób można wykorzystać narzędzia Microsoft 365, aby usprawniały pracę Twoją i Twojej firmy. Dzisiaj kilka słów niekoniecznie o narzędziach bezpośrednio Microsoftowych, natomiast o procesie automatyzacji. Będzie to pierwszy z serii filmów - w jaki sposób w ogóle przygotować się do procesu automatyzacji. Tych filmów będzie przynajmniej kilka. Ja dzisiaj skupię się na pierwszym, no najważniejszym moim zdaniem kroku, czyli żarówka ma symbolizować pomysł, jaki trzeba mieć w głowie, aby w ogóle myśleć o automatyzacji. Czyli jak w ogóle wymyślić, co można zautomatyzować w mojej firmie?
Kolejne kroki będą pokazywane w kolejnych filmach. Nie wiem jeszcze, ile tych filmów będzie, to się okaże trochę później. Natomiast tak jak widzisz, jest tutaj pokazane i dzisiaj poopowiadam Wam trochę o pomysłach na automatyzację. W kolejnych odcinkach będą rozwiązania, będzie opis procesów, będzie koszt i inwestycja, w jaki sposób do tego podchodzić, będzie wybór partnera, będzie sama realizacja, no i zakończenie i kolejne kroki w automatyzacjach. O tym wszystkim w kolejnych filmach. A dzisiaj skupmy się na pomysłach na automatyzację. No i zapraszam Cię do części merytorycznej.
No i witam Cię w części merytorycznej. Od razu zaczynamy od tego pięknego wykresu, który tutaj obrazuje, jak zautomatyzować cały proces. Po pierwsze, w tej żarówce, no trzeba wymyślić, jaki proces chciałbyś czy chciałabyś zautomatyzować w swojej firmie. Trzeba wpaść na ten pomysł. Za chwilę tutaj widzisz strzałkę, która sobie leci do opisu tego, w jaki sposób tych pomysłów szukać, ale tu pierwszy jest pomysł.
Po drugie, trzeba się w tym pomyśle, no odrobinę można powiedzieć, zakochać. Trzeba go poczuć. Trzeba go przede wszystkim, mówiąc innymi słowy, dalej opisać. Trzeba go usystematyzować tak, aby można go było automatyzować, bo jeżeli proces nie jest opisany, nie jest usystematyzowany, nie jest uporządkowany, takiego procesu automatyzować niestety nie można. Więc trzeba koniecznie go opisać.
Po trzecie, trzeba wymyślić, ile ten proces kosztuje teraz i ile możesz zyskać na automatyzacji. No bo musisz pamiętać o tym, że automatyzacja to swego rodzaju inwestycja. To nie powinien być koszt w Twojej firmie i koszt taki, który nie przynosi żadnych efektów finansowych. To jest inwestycja, która powinna się w określonym czasie zwrócić. Pokażę Ci za chwilę, w jaki sposób można szacować ten zwrot z inwestycji, którą jest automatyzacja procesów.
Po czwarte, pokażę Ci, w jaki sposób znaleźć firmę, która może Ci tą automatyzację przeprowadzić. Pokażę Ci kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze firmy. W kolejnym kroku pokażę Ci, w jaki sposób można współpracować z tego rodzaju firmami, czy to umowa, czy jakaś, czy jakieś zamówienie. Powiem kilka słów o współpracy z firmami, które automatyzują procesy.
Następnie pokażę Ci, na co zwrócić uwagę w trakcie realizacji tego procesu. No i na koniec, pełni radości i miłości, klient i firma automatyzująca wymyślicie, w jaki sposób można kontynuować tą współpracę. Pokażę też kilka elementów, na które warto zwrócić w takim kroku uwagę. Więc cały proces wygląda tak, jak widzisz teraz na ekranie.
Zaczynamy od pierwszego z nich, czyli jak znaleźć pomysł, słuchajcie, na automatyzację. Ten pomysł, tak jak tutaj widzicie na ekranie, ten pomysł to powinien być jakiś ból, ból Waszej firmy. Ja tu spróbowałem pogrupować, można powiedzieć w cudzysłowie, bóle firmy, takie elementy, na które należałoby zwracać uwagę właśnie przy poszukiwaniu tematu czy też procesu do automatyzacji.
Pierwszy z takich elementów, na który można zwrócić uwagę, to jakiś długi czas wykonywania danego procesu. Druga kategoria to duże koszty wykonywania procesu, czyli że jakiś proces jest bardzo kosztowny, a przez koszt rozumiem, na przykład, wiele osób musi go wykonywać. Wówczas warto, warto zastanowić się, czy nie można go w jakiś sposób zautomatyzować tak, aby wykonywała go jedna osoba, albo może tylko nadzorowała wykonanie jakiegoś procesu jedna osoba.
Warto zwrócić uwagę na procesy, które mają niską jakość dzisiaj w Twojej firmie, a chciałbyś tą jakość powiększyć. Więc to też może być fajny pomysł na automatyzację. No i na pewno są jakieś procesy w Twojej firmie, które są zupełnie niemożliwe do wykonania. Więc tu też automatyzacja wchodzi cała na, w moim przypadku, fioletowo i może sprawić, że dany proces będzie w ogóle możliwy do wykonania.
I uwaga, niespodzianka. Dla wszystkich osób, które skomentują ten film czy podkast, w zależności od tego, gdzie tego słuchasz czy też gdzie to oglądasz, ja udostępnię tą tablicę w Miro tak, abyście mogli łatwiej automatyzować procesy w swojej firmie. Być może, jeżeli będą pojawiały się nowe pomysły, to ja tutaj będę je wrzucał, powstanie tam taka baza swego rodzaju pomysłów na proste automatyzacje, albo może i na skomplikowane automatyzacje, ale tutaj będziemy mogli je wspólnie sobie zebrać. Więc zapraszam do komentowania, zapraszam do lajkowania, zapraszam do subskrybowania tego filmu. To bardzo pomaga w rozwoju tego kanału i treści, które tutaj przygotowuję.
Wracamy do tematu. Słuchajcie, długi czas wykonywania, jakie to mogą być procesy? Mam tutaj przygotowanych kilka takich procesów. Być może w Twojej firmie przygotowanie proformy to jakiś długi proces, nie wiem, jak to u Ciebie wygląda, ale znam firmy, w których jest to właśnie pracochłonny proces, a który można w bardzo prosty sposób zautomatyzować. Można stworzyć listę, w której są wszystkie dane do umowy i jednym kliknięciem generować czy to umowę, czy proformę, czy też zamówienie.
W wielu firmach wyszukiwanie jakichkolwiek dokumentów to jest po prostu koszmar i ten czas wyszukiwania jest bardzo, bardzo długi. Jeśli dokumenty przechowywane są w firmie w postaci tradycyjnej, w postaci takich skoroszytów, jak widać za moimi plecami, i tam są poukładane umowy, wówczas często wyszukiwanie tych umów jest po prostu czasochłonne, jest koszmarem. Więc elektroniczna baza umów i cyfryzowanie tych dokumentów sprawia, że wyszukiwanie jest po prostu bardzo szybkie.
Wyszukiwanie dokumentów. Do tego prezes zleca raport i ten raport jest przygotowywany przez tydzień. Przez tydzień! To nie są moje wymysły, tylko tak się po prostu w wielu firmach dzieje, że przygotowanie raportu trwa tydzień. Można się przyjrzeć temu procesowi, można zobaczyć, w którym miejscu są największe, najdłuższe czasy potrzebne na wykonywanie którego fragmentu raportu i można to po prostu krok po kroku zautomatyzować albo zautomatyzować cały proces przygotowywania raportu.
Więc zachęcam Was absolutnie do tego, aby automatyzować przygotowywanie wszelkich raportów. To jest bardzo wdzięczny temat, stosunkowo łatwo się to automatyzuje i przygotowanie raportu nie musi trwać tydzień, nie musi trwać też miesiąc w niektórych przypadkach.
Monitorowanie wydajności na przykład na magazynie, przy zbieraniu paczek, przy przyjmowaniu dostaw, inwentaryzacji, różnych procesach magazynowych, trwa po prostu bardzo długo lub jest w zasadzie niemożliwe do wykonania. Więc to jest też wdzięczny temat do automatyzacji.
Mówiłem wcześniej o umowach, o proformach, ale przygotowanie wszelkich dokumentów można automatyzować. To są bardzo wdzięczne procesy. Budujemy bazę danych i podłączamy szablony dokumentów i pstryk, jednym strzałem generujemy 5, 10, 15, 1000 dokumentów. Tak jak tutaj widać, to to już nie ma większego znaczenia. Te generatory działają bardzo szybko i mogą generować dowolne ilości umów, dokumentów, czego sobie tylko chcecie.
O tym już mówiłem: zarządzanie sprzętem i generalnie bezpieczeństwo sprzętu. O tym mówiłem w poprzednim odcinku, gdzie omawiałem cechy systemu do zarządzania sprzętem Intune. Jest to element Microsoftowy, więc zapewnienie sprzętu i zarządzanie sprzętem, jeżeli dzisiaj w Twojej firmie jest pracochłonne, jeżeli tego sprzętu masz dużo, jeżeli masz i komputery na Windowsie, i na Macu, i telefony, i tablety, i różnego rodzaju inne urządzenia, tym wszystkim możesz zarządzać za pomocą Intune z jednej strony, a z drugiej strony możesz również zapewnić tym urządzeniom bezpieczeństwo w bardzo prosty sposób, właśnie za pomocą Intune również. To są doskonałe narzędzia, które odzyskują ogromne ilości czasu i dają możliwości zautomatyzowania tych procesów.
Tu kilka elementów związanych z przepisywaniem danych pomiędzy systemami, z dokumentu do systemu. Mamy narzędzia w naszej firmie, które automatyzują odczyt danych z różnych dokumentów, czy to faktur, czy umów, czy dowolnych wzorów dokumentów, zamówień i automatyczne umieszczanie ich w systemie poprzez API czy poprzez inne interfejsy, takie, jakie te systemy dają. Możemy te procesy po prostu automatyzować i nie muszą być one czasochłonne.
Nie musisz zatrudniać kolejnych osób, kolejnej, drugiej, trzeciej, czwartej, dziesiątej osoby, możesz zatrudnić jedną osobę, która będzie pełniła rolę takiego kontrolera jakości w tych automatach, będzie sprawdzała wyrywkowo, czy automat dobrze te czynności wykonuje. A automat najczęściej dobrze wykonuje, ale dla Twojego bezpieczeństwa, i bezpieczeństwa, warto rzucić czasem okiem po prostu, czy te systemy działają prawidłowo. A one będą działały 24 na dobę, 7 dni w tygodniu, będą przepisywały pomiędzy systemami czy pomiędzy dokumentami a systemami dane.
Baza umów to podobny przykład, o którym powiedziałem przed chwilą, wyszukiwanie jakichkolwiek dokumentów, czy to tak jak było tutaj umów, czy po prostu dokumentów, przygotowanie raportów, które trwa na przykład tydzień w niejednej firmie.
Słuchajcie, bez najmniejszych trudności zbieranie zamówień na magazynie też można zautomatyzować. Często to są procesy pracochłonne, są do tego specjalne systemy, ale mogą być również mniejsze systemy wspomagające takie procesy, jak zbieranie zamówień, jak przyjęcie dostawy na magazynie.
Więc to jest pierwsza taka grupa procesów, które mają długi czas wykonywania. Teraz przejdźmy do kolejnej kategorii, czyli dużych kosztów wykonywania danego procesu. Część tych procesów, zobacz, że tutaj przez nie została powielona i w jednym, i w drugim obszarze są te same. Natomiast tak to w życiu bywa, że długi czas wykonania to często też duże koszty. No bo jeżeli chcesz ten skrócić ten czas, to być może zatrudniłeś nie jedną, a 10 osób, która przepisuje te dane. I w ten sposób skróciłeś czas, natomiast zwiększyłeś bardzo koszty.
I tu przepisywanie danych między systemami, przepisywanie danych, generalnie analiza kosztów, to jest też bardzo ciekawy przykład. Analiza kosztów, która jest kosztowna - fajnie to brzmi. Słuchajcie, no i co można z tym zrobić? Analizę kosztów można w bardzo wdzięczny sposób również zautomatyzować, bo możemy te dokumenty kosztowe przepisywać automatycznie, odczytywać z nich dane, wrzucać to do zautomatyzowanych systemów i dalej zaprojektowana analiza może się dziać automatycznie i online. Na wyjściu ta analiza może być dostępna cały czas, na żądanie.
Wraz ze spływem kolejnych faktur, może ta analiza pokazywać, jak jesteśmy z kosztami w danym momencie. Możemy dzięki temu robić narzędzia do badania i takiego prognozowania płynności. No i przede wszystkim do kontroli kosztów. Tutaj, tak jak widzisz, trochę jest to pomieszane, ale analiza kosztów wiąże się z całą pewnością z tematami budżetowymi, kontroli kosztów i tematami badania czy też prognozowania płynności. To świetne narzędzia, które bardzo mocno mogą wpłynąć na Twój biznes, zapewnić większe bezpieczeństwo tego biznesu przy naprawdę niewielkich kosztach. I dzisiaj być może w Twoim biznesie są duże koszty wykonania tych czynności, ale po zautomatyzowaniu ich zobaczysz, że te koszty mogą być znacznie niższe albo te procesy mogą być w ogóle możliwe do wykonania.
Duże koszty inwentaryzacji. Jeżeli masz produkty, w których są kody kreskowe, my możemy, czy też Ty możesz zrobić w ramach własnych systemów, w ramach przede wszystkim Microsoft 365, aplikację, która będzie wspomagała procesy inwentaryzacyjne poprzez odczytywanie kodów. To są super rozwiązania, które mega przyspieszają inwentaryzację i zwiększają jej jakość. Czyli masz niższe koszty, szybszy proces i większą jakość. Petarda! To są bardzo ciekawe i bardzo wdzięczne też do automatyzacji procesy.
O zarządzaniu sprzętem już mówiłem. Jeżeli dzisiaj masz duże koszty związane z zarządzaniem tym sprzętem, z przede wszystkim przygotowywaniem sprzętu do użytkowania, z przenoszeniem tego sprzętu pomiędzy użytkownikami, czyli pracownik jeden odchodzi, drugi przychodzi, musisz przygotować sprzęt - to można zautomatyzować. Nie są to jakieś kosmiczne koszty i możesz mieć usprawnione zarządzanie sprzętem, ale przede wszystkim możesz mieć również, i co chyba jeszcze bardziej istotne, mega zwiększone bezpieczeństwo tego całego rozwiązania.
Tutaj mówię o kosztach, przyjęcie na przykład 1000 wniosków, czy to w HR-ze, czy w jakimkolwiek innym dziale, zespole, przyjęcie jakichś danych. Ja tutaj wpisałem 1000, no bo 1000 to to spora liczba, ale ale czasem tych wniosków jest 10000, 5000. Możemy przyjmować duże ilości danych w sposób zautomatyzowany od różnych osób, firm, systemów i w ten sposób dalej działać. Możemy generować dokumenty i być może po prostu te procesy w Twojej firmie są kosztowne. Więc warto pomyśleć o ich automatyzacji. Wtedy, przy jednorazowym wydatku, można zautomatyzować proces i obniżyć znacznie, znacznie jego koszty realizacji.
O zapewnieniu sprzętu mówiłem przy okazji zarządzania sprzętem, więc warto się również o tym zastanowić i być może wdrożyć takie rozwiązanie u siebie w firmie.
Jesteśmy w swego rodzaju mediach społecznościowych, gdzie ważne są komentarze, gdzie ważne są subskrypcje, gdzie ważne są lajki. Więc gdziekolwiek mnie oglądasz czy słuchasz, skomentuj, oceń to, co robię. To mi bardzo pomoże w docieraniu do kolejnych osób, docieraniu do kolejnych biznesów i pokazywaniu automatyzacji dla różnych firm, różnych ludzi. Także zapraszam i dziękuję za wszelkie aktywności pod moimi materiałami.
Marcin Karwowski. Kolejną, czwartą kategorią jest niska jakość wykonywanego procesu. Jeżeli w Twojej firmie dostrzegasz procesy, które mają niską jakość, bo to sprawia trudności w Twoim biznesie, bo to powoduje, że Twój biznes traci pieniądze, takie procesy również warto i można automatyzować.
O inwentaryzacji już mówiłem, to jest bardzo wdzięczny proces do zautomatyzowania i na pewno jeżeli masz niską jakość inwentaryzacji, to po zautomatyzowaniu tego procesu i zwłaszcza jeżeli jest możliwe wprowadzenie kodów kreskowych, oznaczenie produktów za pomocą kodów kreskowych, to inwentaryzacja może być mega, mega szybka w Twojej firmie. Więc warto się nad tym zastanowić i wdrożyć być może takie rozwiązanie.
Jeżeli masz dużo reklamacji, nie masz do końca panowania nad tym procesem, to jest również super proces na automatyzację. Mamy doskonałą aplikację, która wspiera właśnie obsługę procesów reklamacyjnych, obsługę zgłoszeń, bo to niejako podobna kategoria jest procesów. Więc mamy do tego narzędzie, które może obsługiwać zgłoszenia reklamacyjne, może obsługiwać zgłoszenia po prostu różne, które się w Twojej firmie pojawiają, ale może również na przykład obsługiwać zgłoszenia do zespołów IT. Te aplikacje są dość podobne i można je fajnie zautomatyzować.
Kontrola kosztów. Jeżeli teraz nie kontrolujesz tych kosztów, jeżeli nie ma komu po prostu przepisywać tych faktur do narzędzi, w których można kontrolować koszty, albo jeżeli to przepisywanie, no po prostu pozostawia wiele do życzenia, czyli jakość tego przepisywania jest marna, automatyzujemy ten proces i zwiększamy jakość kontroli kosztów w Twoim biznesie. To jest super temat na automatyzację.
Możemy również w dość prosty sposób automatyzować przyjęcia dostaw, zwłaszcza jeżeli, jeszcze raz to powtórzę, używasz w firmie do produktów kodów kreskowych. Możemy te dostawy przyjmować bardzo, bardzo przyjazny sposób i dzięki temu zwiększyć jakość przyjmowanych dostaw, zwiększyć jakość stanów magazynowych na Twoim magazynie, w Twoim biznesie, a dzięki temu sprzedawać właśnie te produkty, które na tym magazynie po prostu się znajdują.
Wiem już o bezpieczeństwie, mówiłem o zarządzaniu sprzętem. Te niektóre elementy się tu pojawiają. No bo jeżeli jakość zabezpieczenia Twojego sprzętu jest marna, jeżeli zarządzanie Twoim sprzętem jest marne lub go nie ma w ogóle, czyli każdy ma administratora, każdy może cokolwiek zainstalować na swoim komputerze, no to jest jakiś dramat, to jest jakaś sytuacja, którą trzeba absolutnie niezwłocznie, jak najszybciej zaradzić, zautomatyzować i dzięki temu zwiększyć, zwiększyć jakość tego właśnie procesu.
Przechodzimy do czwartej kategorii, czyli kategorii pod tytułem "brak możliwości wykonania czegoś", czego możesz nie móc wykonać w swoim biznesie. Otóż w swoim biznesie być może nie możesz wykonać inwentaryzacji w jeden dzień. Może jest tak, może chciałbyś, żeby ta inwentaryzacja trwała jeden dzień, a trwa dwa, trzy? Może chciałbyś, żeby trwała godzinę, bo teraz trwa dzień?
Możemy ten proces skrócić przy zautomatyzowaniu go i inwentaryzowaniu towaru za pomocą kodów kreskowych, albo nawet takich tagów, takich specjalnych nalepek RFID, które po podejściu do towarów, no można je inwentaryzować właśnie na odległość i nawet bez skanowania.
Jeżeli chciałbyś w swojej firmie móc sprawdzać online rentowność Twojej sprzedaży, móc zasymulować dodanie wszystkich kosztów, które masz w sprzedaży, nie tylko kosztu zakupionego towaru, ale kosztów i innych pozostałych, które wpływają na rentowność swojej sprzedaży, można taki system zbudować, można ten proces zautomatyzować, można dodawać prognozowane koszty i w ten sposób online sprawdzać rentowność Twojego biznesu. To jest doskonały wspomagacz dla wszystkich handlowców, dla wszystkich szefów firm - sprawdzanie i określanie rentowności w czasie rzeczywistym, czy też na przykład chociażby na wczoraj, żeby od razu wczorajszą sprzedaż można było dzisiaj sprawdzić, jak ona była tam rentowna, jak marżowość sprzedaży wyglądała.
Być może chciałbyś określić płynność swojej firmy, czyli móc prognozować i wydatki, i przychody, i terminy płatności, które masz zarówno dla sprzedaży, jak i kosztów, i w ten sposób prognozować płynność i prognozować cash flow w swojej firmie. No to właśnie to jest również świetny proces, którego być może dzisiaj, być może dzisiaj nie możesz po prostu wykonać, ale po wprowadzeniu automatyzacji, po wprowadzeniu jakichś korekt w tym procesie, będzie on możliwy do zautomatyzowania i będzie możliwe i określenie płynności, i prognozowanie płynności, i kontrola kosztów, i na przykład nie gubienie faktur, jeżeli one będą cyfryzowane od razu na wejściu. Jeżeli one będą przychodziły na maila i będą przyjmowane w bazie SharePoint w Data Verse czy w innym narzędziu, możesz już nie gubić faktur, Twoja firma może nie gubić faktur, czyli będziesz mógł zrealizować ten proces, choć dzisiaj on jest niemożliwy do zrealizowania.
O zapewnieniu bezpieczeństwa i zarządzaniu sprzętem dzisiaj już mówiłem przy okazji każdego z tych, każdej z tych kategorii, ale powtórzę raz jeszcze, bo jeżeli dzisiaj tego nie możesz zrobić, to właśnie dzięki zautomatyzowaniu tego procesu, poprzez wdrożenie w swojej organizacji narzędzia klasy MDM do zarządzania sprzętem, będziesz mógł to zrealizować i zarządzanie sprzętem, i zapewnienie bezpieczeństwa dla sprzętu, i mobilnego, i desktopowego, i każdego, który jest w Twojej firmie.
Jeżeli teraz nie możesz automatycznie uzyskiwać jakiś raportów, tylko o każdy raport musisz prosić, to to jest świetny proces do zautomatyzowania. Są narzędzia bardzo przyjazne i takie, które umożliwią, myślę, że zautomatyzowanie większości, jeśli nie wszystkich czynności dotyczących zbudowania i przygotowania raportu. I właśnie takie rozwiązania można wdrożyć w swojej firmie. Jeżeli takie są Twoje potrzeby, możesz to śmiało zrealizować.
Możesz generować 10, 100, 1000, ile chcesz tych dokumentów każdego dnia? Jeżeli dzisiaj jest to niemożliwe, to po zautomatyzowaniu tego procesu będzie to możliwe. Będzie przyjmowanie różnego rodzaju wniosków czy też innych danych do Twojej firmy będzie możliwe po zautomatyzowaniu tych procesów.
Być może chciałbyś mieć alerty o problemach, alerty o problemach na magazynie, alerty o problemach w jakichś integracjach, alerty przy problemach, jeśli chodzi o wymianę danych, obsługę reklamacji, jakichkolwiek procesów, które się dzieją w Twojej firmie. Tak, to jest super pomysł na automatyzację takiego działania.
Jeżeli chciałbyś mieć dashboard, to jest marzenie większości właścicieli firm. Mieć dashboard, w którym będzie widać, jak tam w ogóle pracuje moja firma, tak pracuje obsługa klienta, tak pracuje magazyn, tak pracuje inny dział, tak pracuje sprzedaż, tak pracują zakupy i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej. Chciałbyś mieć taki pulpit sterowniczy, jak kapitan na statku?
Właśnie po zautomatyzowaniu procesów będzie to możliwe. Będziemy mogli wyciągać dane z różnych elementów, z różnych miejsc i na końcu będziesz miał dashboard, w którym będziesz widział wszystko, co się dzieje, czy też będziesz widziała wszystko, co się dzieje w Twojej firmie, w Twoim biznesie, i będziesz mógł w prosty sposób zareagować, gdzie się pali czerwona lampka, gdzie się pali żółta, tam przenosić swoje zainteresowanie.
Jeżeli teraz nie możesz skalować swego biznesu z jakiegoś powodu, ale na przykład takiego, że po prostu nie możesz zatrudnić więcej osób, nie możesz zatrudnić więcej magazynierów, nie możesz zwiększyć w jakiś tam obszarze działania w swojej firmie, to to są właśnie wdzięczne tematy do automatyzacji. Można się przyjrzeć, gdzie są te wąskie gardła, z czego wynikają te wąskie gardła, no i zapewnić możliwość skalowania procesów i skalowania czynności wykonywanych przez Twoją firmę właśnie dzięki automatyzacji.
Słuchajcie, cztery kategorie pomysłów, można powiedzieć, bóli. To jest ból w Twojej firmie, to wszystko, co co do tej pory powiedziałem, to są różne trudności, problemy, bóle Twojej firmie, które można by było zautomatyzować. Być może jest ich znacznie, znacznie więcej, ale to Ty musisz tutaj dopisać swoje. Tak jak mówiłem wcześniej, dla wszystkich, którzy skomentują ten film czy tą audycję, dostęp do tej tablicy będzie przeze mnie przekazany. Także zapraszam do komentowania, subskrybowania.
No i co? Dziękuję Ci za ten odcinek. W kolejnych odcinkach będą kolejne, kolejne kroki, które doprowadzą nas do automatyzacji. Już teraz zapraszam Cię na te kolejne odcinki. Zobaczymy, czy będzie tych odcinków tyle, ile tutaj jest jeszcze pozostało kroków, czy być może jakoś to trochę skompensuję. Natomiast chciałem poświęcić trochę więcej czasu na różne problemy, które w firmach mogą się pojawiać i które w firmach można po prostu automatyzować.
Dziękuję Ci serdecznie za ten odcinek. Mam nadzieję, że był dla Ciebie wartościowy. Daj znać oczywiście w komentarzu, czy był wartościowy, daj znać, jakie Ty masz pomysły, problemy, które chciałbyś rozwiązać za pomocą automatyzowania procesów.
Dziękuję Ci za dzisiaj, automatyk inżynier Karwowski, do zobaczenia, cześć.