Microsoft Loop to nowoczesne narzędzie do współpracy zespołowej dostępne w pakiecie 365. Pozwala tworzyć elastyczne obszary robocze z dynamicznymi elementami, które aktualizują się w czasie rzeczywistym. Świetnie sprawdza się w projektach wymagających wspólnej pracy nad dokumentami, listami zadań czy pomysłami. Loop działa zarówno jako samodzielna aplikacja, jak i wewnątrz Teams, co ułatwia natychmiastową wymianę informacji. Dzięki wsparciu dla wielu formatów, szablonów i integracji z Copilotem, usprawnia pracę każdego zespołu.
Cześć, tu Marcin Karwowski z eraIT. Na tym kanale pokazuję, w jaki sposób korzystać z narzędzi Microsoft 365, aby usprawniały pracę Twoją i Twojej firmy. W dzisiejszym odcinku powiem kilka słów o aplikacji Loop. Pokażę Ci, jak ona działa, pokażę Ci, do czego służy. Loop to dość nowa aplikacja w rodzinie pakietu Microsoft 365, funkcjonuje w nim mniej więcej od roku, ale Microsoft bardzo mocno inwestuje w tą aplikację i wykorzystuje w coraz to nowych miejscach, jednym z nich jest na przykład Copilot. Ale za chwilę kilka słów o tym, a teraz zapraszam do części merytorycznej.
Aby uruchomić Loop, logujesz się na office.com, klikasz sobie tutaj na te kropeczki i masz aplikację Loop. Jeżeli tu jej nie ma, możesz kliknąć na "więcej aplikacji", następnie kliknąć jeszcze raz "wszystkie aplikacje" i tu gdzieś znajdziesz na pewno Loop. U mnie jest tutaj, ten porządek tu jest na różnych komputerach różny, więc na pewno poradzisz sobie ze znalezieniem tejże właśnie aplikacji. Klikasz i wchodzisz na Loop.
Być może w Twoim przypadku tutaj to okno jest zupełnie puste. Jeżeli wcześniej nie robiłeś żadnych dokumentów, to prawdopodobnie tak jest. W moim przypadku, tak jak widzisz, kilka dokumentów, kilka witryn jest już przygotowanych, ale za chwilę pokażę Ci, w jaki sposób się na tym pracuje i do czego w ogóle one mogą służyć.
Aby stworzyć nowy obszar roboczy, tak to się w Loopie nazywa, klikasz tutaj "Utwórz nowe", wybierasz "Nowy obszar roboczy", nazywasz ten obszar roboczy. Ja go nazwę "Film na YouTube". Mogę sobie wybrać ikonę, mogę tutaj wybrać jakąś etykietę poufności. Ja w tej chwili nie będę tego robił, ale mogę przede wszystkim zaprosić innych członków zespołu, jeżeli mam taką potrzebę, jeżeli chcę tu pracować w kilka osób. Klikam "Kontynuuj". No i mogę w tej chwili jeszcze dodać do tego obszaru roboczego pliki. Ja nie będę ich dodawał, ale mogę tutaj dopisać, do czego będę używał. To napiszę, że będę tego używał do "przygotowania filmów na YouTube".
Zauważ, że Loop już przygotowuje, już sugeruje jakieś filmy, które mógłbyś tutaj dodać. Ja nie będę tego robił, ale zwróć uwagę, że ta aplikacja od razu pomaga Ci odrobinę, żebyś mógł prawidłowe dokumenty do tego obszaru roboczego dodać. Ja tego nie będę robił, klikam "Utwórz". No i mam czysty obszar roboczy.
Tutaj widzisz nazwę mojego obszaru roboczego, tu możesz jeszcze raz zaprosić członków, ale tutaj masz różne strony, które w ramach tego obszaru roboczego mogą być tworzone. Ja mogę sobie stworzyć taki obszar roboczy właśnie, w którym napiszę skrypt do przygotowania filmu o aplikacji Loop.
Zwróć uwagę na to, że pojawia się tutaj od razu Copilot. Ja mam wykupioną wersję płatną Loopa i mogę od razu korzystać z jego pomocy. Więc jeżeli Ty masz taką wersję, to śmiało możesz wspomagać się Copilotem przy budowaniu tych treści. Ale jeżeli nie, to możesz tutaj właśnie po kliknięciu backslash wybrać różne rzeczy, które możesz w ramach tej jednej strony stworzyć.
Tworzenie zawartości jest bardzo mocno wspomagane, tak jak widzisz. Mogę sobie zrobić jakąś tam listę kontrolną, ale z tych ciekawszych rzeczy, tu oczywiście zachęcam Cię, tak jak w poprzednich filmach, do tego, aby poeksperymentować i powstawiać różne rzeczy. Ja wstawię tutaj tabelę i zobaczysz, jak to wszystko działa.
To może być tabela z zadaniami, które są potrzebne do nagrania filmu. Tutaj będzie nazwa zadania, tutaj mogę dać kolumnę z opisem tego zadania na przykład, ale mogę sobie też dorzucić, zobacz tutaj, kolumny. W bardzo prosty sposób, klikając na ten plusik, mogę dorzucać kolejne kolumny. Tu klikając na kropeczki, mogę coś z tą kolumną zrobić, ale przede wszystkim mogę zmienić również typ tej kolumny. Może to być kolumna przechowująca liczby i od razu pojawia się sumowanie, może to być kolumna, w której będzie data. No muszę zmienić, tak pojawia mi się jakiś tam komunikat, ale zwróć uwagę na to, że jak jest wybrana kolumna daty, od razu, od razu pojawia mi się selektor w postaci kalendarza. To też jest dość ciekawe rozwiązanie.
Dalej, może to być kolumna jako osoba. No za każdym razem będzie mi sugerował, że tą kolumnę trzeba zmienić, ale to osoba. No i może być przypisany na przykład, właśnie tak jak widzisz, Marcin. Dodamy sobie jeszcze jedną kolumnę, w której, w której dodamy datę i to będzie data realizacji. I sobie wybieram jakąś, jakąś datę. No wszystko w niektórych firmach jest na wczoraj. My staramy się pracować z jakimś wyprzedzeniem, więc wybiorę, wybiorę inną datę. Dalej, dalej, zobacz, że mogę wybrać jeszcze bardzo ciekawy element, który się nazywa, który się nazywa głosowanie. No i tutaj możemy głosować, jeżeli to by była lista pomysłów, to możemy sobie głosować na każdy z tych pomysłów. Widać, kto już zagłosował, jaki głos oddał, można to cofnąć. Tu dodałem jeszcze tą nazwę zadania.
Tak że widzisz, tu możliwości są dość ciekawe. No i kolejne rzeczy, kolejne wiersze, tu jest ten interfejs taki bardzo przyjazny i w łatwy sposób się po tym nawiguje.
Inne ciekawe rzeczy, które można tutaj przygotować, no to właśnie jakieś objaśnienie, dlaczego filmy na YouTubie są ważne. To można, to można przyczepić tutaj i pokazać, żeby wszyscy wiedzieli. I zobacz, taką metodą drag and drop ja mogę sobie to ustawić i tą stronę, i tą stronę przygotowywać w bardzo przyjazny sposób. No i tu to wyróżnienie, tak jak widzisz, ciekawie działa.
Kolejne rzeczy, jakie tutaj można jeszcze zrobić. Możesz dodawać też fragmenty kodu i tu widzisz, to jest też już w innej formie, ale pojawia się ciekawy element kopiowania tego kodu, żeby łatwo można było go gdzieś wkleić. Możesz dodawać również równania matematyczne, to w taki, w taki ciekawy, w taki ciekawy sposób. Czy, czy to no kodowanie różnych językach, tak jak, tak jak widzisz, tu można było wybrać język. Po wybraniu języka to oczywiście się pojawi podświetlenie w odpowiednim formacie wymaganym do tego języka.
W bardzo prosty sposób, dzięki użyciu małpy, można wywołać inne osoby w tym dokumencie. W taki sposób tutaj zobacz, że Maciek został wywołany i może coś z tym dokumentem, dokumentem zrobić.
Inne ciekawe elementy w Loopie to na przykład jeszcze tutaj na dole, możesz sobie wstawić akapity, nagłówki. No to, to nie są zbyt spektakularne elementy, ale z tych najbardziej ciekawych jest tu wiele szablonów, które, które możesz również sobie tutaj wstawić. I zwróć uwagę, cyk, zadania, i mam od razu zrobiony szablon do zadań. Mogę tutaj zrobić pole wybieralne "do wykonania", "wykonane" na przykład, i mieć od razu właśnie taki super sposób, bardzo szybki, zrobioną checklistę do jakichś zadań do przygotowania, w moim przypadku filmów.
Mogę sobie to sortować w różny sposób, mogę sobie to filtrować. No zachęcam Cię do klikania wszystkich tych elementów, które tutaj są. No bo zobacz, jak to, jak to fajnie działa, jak wiele rzeczy tutaj można zrobić. Można na szybko przerobić to na tablicę kanbanową i mieć tutaj testowe zadanie, przydzielić, przydzielić jakąś osobę do realizacji i już działać, bardzo, bardzo szybko. Więc bardzo wiele ciekawych elementów, z których warto korzystać.
No, co można w ogóle zrobić w Loopie? W Loopie można zrobić firmowy intranet, w Loopie można zrobić taką bibliotekę, w której będą instrukcje, w której będą różnego rodzaju dokumenty, procedury będą przechowywane. Ale przede wszystkim Loop to doskonałe narzędzie i zostało stworzone po to, aby można było pracować na różnych dokumentach wspólnie. Za chwilę spróbuję Ci to pokazać, co prawda będę w tych dokumentach pracował samodzielnie, natomiast, natomiast zobaczysz za chwilę, jak to, jak to działa.
Tutaj widzisz jest ten mój, to drugie okno otwarte i widać, że ja tutaj coś robię. I jakbym dodał jakąś treść w tych zadaniach, to przychodzę do drugiego okna i widzę, że ktoś tutaj pracuje i w tym miejscu dodaje. To jest doskonałe narzędzie do wspólnej pracy, do pracy nad jednym dokumentem przez wiele osób. To jest świetnie wspomagane przez Teamsa. No bo na przykład możesz sobie uruchomić Teamsa, za chwilę Ci to pokażę, wkleić ten link i mieć ten fragment strony od razu wbudowany w Teamie. Więc to jest przede wszystkim bardzo dobre narzędzie do pracy, do pracy wspólnej, do pracy przez, przez wiele osób.
Tak że jak widzisz, Loop ma bardzo duże możliwości. Możesz tutaj sobie robić kolejne strony, czyli nasz obszar roboczy to tworzenie filmów na YouTube, a tutaj można sobie robić kolejną stronę, film numer 12, film numer 15 i tak dalej, i tak dalej. I tu bardzo szybko, bardzo szybko tworzyć kolejne strony i w ten sposób zbudować sobie obszar roboczy, w którym będziesz pracować nad filmami na YouTubie, a następnie kolejne filmy będą tutaj przez Ciebie opisywane i będziecie nad nimi pracować.
Więc struktura to może być zbudowana w jednym, można sobie tu zbudować szablon, a następnie za pomocą duplikowania czy też zapisania po prostu strony jako szablon, możesz kolejną stronę otwierać i od razu mieć wszystko przygotowane. Jeżeli tą stronę byś zapisał jako szablon, możesz sobie tutaj następnie zduplikować to i w ten sposób bardzo szybko przygotowywać kolejne elementy dotyczące realizowanych przez Ciebie zadań czy projektów.
To doskonałe narzędzie do przygotowywania projektów, do pracy nad projektami, do wymiany informacji nad projektami, do przygotowania koncepcji projektów. Świetnie działa i naprawdę warto go używać.
Tutaj możesz jeszcze zmienić styl, ja powiem Ci szczerze, nie jestem biegły w tych, w tych elementach wizualnych, one są w mojej ocenie trochę tam niepotrzebne. No ale kto co lubi, możesz sobie tutaj, o, jeszcze dorzucić taki obrazeczek i mieć to jakoś tam wizualnie wyróżnione.
Co jeszcze jest ciekawego? Loop jest wykorzystywany i może być wykorzystywany chociażby na Teamie. Zobacz, tutaj kliknąłem ikonkę Loop i od razu tworzy mi się obszar roboczy w Loopie. Są tutaj dokładnie takie same elementy możliwe do wykorzystania, jak w pełnej aplikacji, którą Ci pokazywałem. Natomiast co jest tu bardzo ważnego, jeżeli stworzysz to na grupowym czacie czy na czacie spotkania, wszystkie osoby, które są na tym czacie, mogą bezpośrednio, od razu tutaj na Teams, się na tym pracować. Więc to świetnie działa i bardzo, bardzo przyspiesza pracę. Tak że zachęcam Cię również do wykorzystania tego w taki sposób.
Jeszcze na koniec kilka ważnych informacji. Loop jest również dostępny jako aplikacja czy to na telefon, jest dostępne jako aplikacja na macOS, jest dostępna jako aplikacja na Windows. Więc wszędzie możesz to zainstalować sobie jako aplikację i mieć absolutnie pod ręką, i jeszcze szybciej, i jeszcze prościej przygotowywać różne treści i dzielić się różnymi treściami ze swoim zespołem, w swojej firmie i w swoim Microsoft 365.
Tak że jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zapraszam Cię do komentowania tego filmu. Jeżeli chciałbyś, żebym nagrał kolejny film opowiadający o Loopie, daj znać w komentarzu, ja chętnie to przygotuję. A na dzisiaj tyle, bardzo Ci dziękuję za obejrzenie tego filmu. Za to, że jesteś. Zapraszam do lajkowania, zapraszam do subskrybowania, to pomoże w rozwoju tego kanału i da możliwość innym osobom zobaczenia, co jeszcze można przygotowywać w ramach Microsoft 365. Ja Ci dziękuję za dzisiaj.
Marcin Karwowski, eraIT.